“Ayçiçeği bir anlamda benim sayılır”

Bu resimlerin sınırları yok. Sonsuza gidiyor; hepimizi içine alıyor. Benim için güzel… Rengarenk bir dünya…

 

Abdi İbrahim’in 100. kuruluş yıldönümü şerefine getirdiği Van Gogh Alive Sergisi’ne nihayet gidebildim. 15 Mayıs’a kadar Antrepo 3’de gezilebilecek. Ekim’de de Ankara’da olacak.

Hem olumlu hem olumsuz eleştiriler duyarak gittim. Kimi anlatımı dinamik bulurken kimi “tam bir hayal kırıklığı” yaşadığını söylüyor. Ben 1. gruba dahilim. Dinamik, yaratıcı bir sunum. Mekan da verimli kullanılmış. Hiçbirşeyi kaçırma imkanı yok. Dolayısıyla yığılma da olmuyor. tadını çıkarıyorsun.

Van Gogh tablolarından alınmış 3000’den fazla kesit 40 adet projeksiyonla hareketli bir şekilde yere, duvarlara, kolonlara yansıtılıyor. Nerede durduğunuz önemli değil. Durduğunuz yerden bir tablonun farklı bölümlerini ressamın ağzından metinler ve hoş bir müzik eşliğinde izleyebiliyorsunuz. Size çokça o metinlerin fotoğrafını çektim. Bir de durduğum açıdan genel bir görüntü. Bence Van Gogh’un sade tarzına uygun bir sunum olmuş. Yere oturup dev görüntülerin arasında gerçekten resmin içindeymiş gibi hissediyorsun.

Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

